Kam až může zajít plýtvání při stavbách silnic, ukazuje případ rekonstrukce mostu v obci Hora Svatého Šebestiána. Ředitelství silnic a dálnic za ni zaplatilo, i když stavba ještě nezačala.
Zmíněný případ ukazuje, jaké možnosti při odhalování korupce získal exministr dopravy Vít Bárta měsíc před svou rezignací. Jmenoval totiž šest nových krajských šéfů Ředitelství silnic a dálnic, kteří mají k dispozici veškeré dokumenty o stavbách, obecně označovaných za „předražené“.
Soutěž mezi známými
Soutěž na opravu mostu na silnici I/7 u krušnohorské obce Hora Svatého Šebestiána vypsala chomutovská správa Ředitelství silnic a dálnic loni v květnu. Výzvu k účasti odeslala firmám Insky, Silnice Group a North Stav. Firmy k sobě mají personálně blízko. První dvě spolupracují v rámci společnosti EDS Holding, Silnice Group a North Stav jsou hlavními staviteli gigantického Centra volného času v Chomutově.
Ředitelství silnic a dálnic chtělo most opravit za 4,1 milionu korun, ovšem nejmenší nabídka od společnosti Insky dosahovala 5,94 milionu korun bez DPH. Přesto Insky získala v červnu objednávku s tím, že stavbu dokončí do listopadu.
Předraženo a nepostaveno
Chomutovské Ředitelství silnic a dálnic obdrželo v listopadu fakturu na 5 999 999 korun, tedy nejvyšší částku, kterou tehdy směly krajské pobočky proplácet bez souhlasu pražského centra. K faktuře byl přiložen předávací protokol stavby, který podepsali odpovědní pracovníci chomutovského ředitelství. V prosinci dostala firma Insky skutečně 7,2 milionu včetně DPH.
V březnu jmenoval ministr dopravy Bárta ředitelem chomutovské pobočky Milana Dundra. V dubnu jeho podřízení zjistili, že firma Insky na most ještě nesáhla.
Aktuálně.cz má k dispozici výpověď očitého svědka, který nechce být jmenován. „Akce jeví teprve známky zahájení stavebních prací. V prostoru se pohybovali tři pracovníci a bylo v něm poházeno několik plastových kanalizačních trub a ocelová konstrukce, která má být do mostu zabudována,“ popsal situaci na staveništi před dvěma týdny svědek.
Insky: „Pozvali jsme právníka“
Společnost Insky potvrdila, že obdržela od Ředitelství silnic a dálnic dotaz, který se týkal dokončení rekonstrukce. „Na dotaz investora jsme odpověděli prostřednictvím našeho právníka,“ vysvětlil výrobní ředitel firmy Insky Igor Beňo. Dál se k případu odmítl vyjádřit.
Informace Aktuálně.cz potvrdili neoficiálně pracovníci chomutovské pobočky Ředitelství silnic a dálnic s tím, že pro média se smí vyjadřovat jen pražská centrála.
Mluvčí generálního ředitelství Martina Vápeníková nestihla během včerejška na dotaz Aktuálně.cz odpovědět.
Bártova první vlaštovka
Případ z Hory Svatého Šebestiána nepřímo potvrzuje výroky Víta Bárty, který počátkem ledna prohlásil: „V Ústeckém kraji se mi podřízení smějí, že management Ředitelství silnic a dálnic řídí Oulický s Bendou, což jsou slavní kmotři ODS a sociální demokracie." Dohodou manažerů a kmotrů dostávají podle Bárty státní zakázky předem určené firmy.
Patrik Oulický i Petr Benda obvinění odmítli, Bártovi lidé ale měli čas hledat pro ministrovo tvrzení konkrétní argumenty. Zaplacená a neuskutečněná rekonstrukce mostu je první vlaštovkou.
Bártovo ovinění podporuje i fakt, že zakázku dostala právě společnost Insky. Spolu s ostatními firmami sdruženými v EDS Holdingu je nepochybně dobře zapsána u krajských špiček ODS i ČSSD, které mimo jiné dohlížejí na to, jak se v Ústeckém kraji rozdělují evropské dotace. Z dosud rozdělených 7,5 miliardy korun dostaly firmy spojené s EDS Holdingem plnou třetinu.
Soutěž na opravu mostu na silnici I/7 u krušnohorské obce Hora Svatého Šebestiána vypsala chomutovská správa Ředitelství silnic a dálnic loni v květnu. Výzvu k účasti odeslala firmám Insky, Silnice Group a North Stav. Firmy k sobě mají personálně blízko. První dvě spolupracují v rámci společnosti EDS Holding, Silnice Group a North Stav jsou hlavními staviteli gigantického Centra volného času v Chomutově.
Ředitelství silnic a dálnic chtělo most opravit za 4,1 milionu korun, ovšem nejmenší nabídka od společnosti Insky dosahovala 5,94 milionu korun bez DPH. Přesto Insky získala v červnu objednávku s tím, že stavbu dokončí do listopadu.
Předraženo a nepostaveno
Chomutovské Ředitelství silnic a dálnic obdrželo v listopadu fakturu na 5 999 999 korun, tedy nejvyšší částku, kterou tehdy směly krajské pobočky proplácet bez souhlasu pražského centra. K faktuře byl přiložen předávací protokol stavby, který podepsali odpovědní pracovníci chomutovského ředitelství. V prosinci dostala firma Insky skutečně 7,2 milionu včetně DPH.
V březnu jmenoval ministr dopravy Bárta ředitelem chomutovské pobočky Milana Dundra. V dubnu jeho podřízení zjistili, že firma Insky na most ještě nesáhla.
Aktuálně.cz má k dispozici výpověď očitého svědka, který nechce být jmenován. „Akce jeví teprve známky zahájení stavebních prací. V prostoru se pohybovali tři pracovníci a bylo v něm poházeno několik plastových kanalizačních trub a ocelová konstrukce, která má být do mostu zabudována,“ popsal situaci na staveništi před dvěma týdny svědek.
Insky: „Pozvali jsme právníka“
Společnost Insky potvrdila, že obdržela od Ředitelství silnic a dálnic dotaz, který se týkal dokončení rekonstrukce. „Na dotaz investora jsme odpověděli prostřednictvím našeho právníka,“ vysvětlil výrobní ředitel firmy Insky Igor Beňo. Dál se k případu odmítl vyjádřit.
Informace Aktuálně.cz potvrdili neoficiálně pracovníci chomutovské pobočky Ředitelství silnic a dálnic s tím, že pro média se smí vyjadřovat jen pražská centrála.
Mluvčí generálního ředitelství Martina Vápeníková nestihla během včerejška na dotaz Aktuálně.cz odpovědět.
Bártova první vlaštovka
Případ z Hory Svatého Šebestiána nepřímo potvrzuje výroky Víta Bárty, který počátkem ledna prohlásil: „V Ústeckém kraji se mi podřízení smějí, že management Ředitelství silnic a dálnic řídí Oulický s Bendou, což jsou slavní kmotři ODS a sociální demokracie." Dohodou manažerů a kmotrů dostávají podle Bárty státní zakázky předem určené firmy.
Patrik Oulický i Petr Benda obvinění odmítli, Bártovi lidé ale měli čas hledat pro ministrovo tvrzení konkrétní argumenty. Zaplacená a neuskutečněná rekonstrukce mostu je první vlaštovkou.
Bártovo ovinění podporuje i fakt, že zakázku dostala právě společnost Insky. Spolu s ostatními firmami sdruženými v EDS Holdingu je nepochybně dobře zapsána u krajských špiček ODS i ČSSD, které mimo jiné dohlížejí na to, jak se v Ústeckém kraji rozdělují evropské dotace. Z dosud rozdělených 7,5 miliardy korun dostaly firmy spojené s EDS Holdingem plnou třetinu.
Vážně je to tady přehlednější ;-) .
OdpovědětVymazat